کد خبر: ۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵
استاد پرورش مصداق بارز «کونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِغَیرِ أَلْسِنَتِکمْ» بود و ضمن اینکه خداوند در کلام او نفوذی ویژه ایجاد کرده بود، در اماکنی که سکوت می‌کرد نیز رفتار و تعامل بر مخاطبان تأثیر می‌گذاشت.
وزیر اسبق امورخارجه کشورمان گفت: خداوند به‌دلیل صداقت و اخلاص استاد پرورش نفوذ را در کلام او قرار داد و کلامش بر دل مخاطبینش می نشست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، منوچهر متکی، وزیر اسبق امورخارجه شامگاه پنجشنبه در مراسم دهمین سالگرد ارتحال استاد سید علی‌اکبر پرورش در حسینیه بنی فاطمه اصفهان اظهار داشت: انسان‌های بزرگ نوعاً در زمان خود آنگونه که باید شناخته نمی‌شوند گرچه زندگی، سخن گفتن، مبارزات، مجالست، کار جمعی و نقش فردی استاد پرورش بخاطر رنگ خدایی داشتن در دوران حیاتش نیز جلوه‌های خاص خود را داشت.

وی افزود: در سال ۱۳۴۸، زمانی که نوجوانی ۱۶ ساله بودم توفیق داشتم در جلسه‌ای در مشهد که با نگاه دینی برگزار شده بود اولین بار خدمت مرحوم استاد پرورش برسم و نوع رفتار، متانت و وقار او از سنین جوانی در ذهنم هنوز نقش بسته است.

متکی گفت: در سال ۱۳۵۷ که حکومت نظامی در اصفهان برقرار شده بود، به این شهر و منزل آیت‌الله خادمی آمدیم و آنجا بود که آوازه حضور و نقش استاد پرورش آشکار و هویدا بود.

وزیر اسبق امورخارجه یادآور شد: در سال ۱۳۵۹ در مجلس اول با استاد پرورش تجدید دیدار داشتم و او در نتیجه تعاملی که داشت و بیان مباحثی که مطرح می کرد خیلی زود در دل نمایندگان جای گرفت.

وی خاطرنشان کرد: خداوند به‌دلیل صداقت و اخلاص استاد پرورش نفوذ را در کلام او قرار داد و کلامش بر دل مخاطبینش می نشست.

متکی با بیان خاطراتی از ارتباط میان شهید رجایی و مرحوم استاد پرورش افزود: در یکی از جلسات شهید رجایی پیشنهاد نخست‌وزیری را به استاد پرورش داد اما استاد پرورش این مسؤولیت را نپذیرفت و شهید باهنر این مسؤولیت را برعهده گرفت.

وزیر اسبق امور خارجه ایران اظهار کرد: استاد پرورش مصداق بارز «کونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِغَیرِ أَلْسِنَتِکمْ» بود و ضمن اینکه خداوند در کلام او نفوذی ویژه ایجاد کرده بود، در اماکنی که سکوت می‌کرد نیز رفتار و تعامل بر مخاطبان تأثیر می‌گذاشت.

وی از دیگر ویژگی‌های استاد پرورش را دل دریایی‌ و نداشتن ذره‌ای کینه بیان کرد و گفت: گذشت بی‌حساب او در کنش‌ها و واکنش‌ها سازنده بود.

در این مراسم همچنین از ۵ جلد کتاب بدیع با موضوع تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی در اصفهان روایاتی از پیشگامان انقلاب اسلامی اصفهان شامل مبارزات مخفی و تشکیلاتی سیدعلی اکبر پرورش، پدیدارشناسی ترور آیت الله شمس آبادی، پدیدارشناسی پخش اعلامیه و نوار در مبارزات انقلاب اسلامی، پدیدارشناسی شهادت حاج آقا مصطفی خمینی و اوج انقلاب  و پنج رمضان و اولین حکومت نظامی در ایران (پدیدارشناسی تحصن تاریخ منزل آیت الله خادمی) رونمایی شد.

send
ارسال به دوستان
print
نسخه چاپی
بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها: پرورش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد